Ulasan OkCupid - Adakah Berbaloi Pada 2022 (2024)

Dalam bidang temu janji dalam talian, terdapat satu lagi laman web temu janji yang telah menjadi agak terkenal dan popular kerana ciri dan algoritma berasaskan personalitinya. OkCupid adalah untuk belia yang bosan meleret dan tidak mahu beban hubungan serius dan anak-anak. Ia adalah untuk milenium yang ingin mempunyai pengalaman temu janji yang baik.

Artikel ini padat dengan maklumat tentang tapak, seperti kos langganan OkCupid, ciri-cirinya, ulasan Ok Cupid dan banyak lagi perkara menarik yang perlu anda ketahui sebelum mendaftar di tapak web.

Laman web ini tersedia di lebih daripada 110 negara dan mempunyai pengguna di seluruh dunia. Jika anda sudah muak dengan memancing keli dan menjadi terkenal pada tarikh kerana profil palsu pada aplikasi temu janji, maka OkCupid mungkin mengubah fikiran anda tentang temu janji dalam talian. Jika anda bertanya soalan seperti, "Apakah OkCupid?", atau, "Adakah Ok Cupid bagus dan bagaimana okcupid berfungsi?", maka anda telah datang ke tempat yang betul. Baca di bawah untuk mengetahui jawapannya.

Apa Itu OkCupid?

Jadual Kandungan

. OkCupid tapak temu janji telah dilancarkan pada tahun 2004 oleh pengasas yang juga memiliki Match.com, Tinder, Hinge dan tapak web temu janji popular lain. Pada tahun 2018, laman web ini mendapat ubah suai baharu. Mereka merombak tapak mereka dan menjenamakan semula slogan mereka kepada, 'Dating patut lebih baik.' Kumpulan umur majoriti dalam tapak temu janji Ok Cupid adalah antara 25 dan 34. Jika anda seorang pemula dalam aplikasi temu janji, maka pelajari beberapa tips dating untuk pemula.

Apa itu OkCupid? Secara ringkasnya, ia adalah tapak temu janji yang menggunakan sistem yang serupa yang memadankan orang berdasarkan keutamaan dan personaliti temu janji mereka. Dianggap sebagai salah satu laman web temu janji paling popular, ulasan Ok Cupid kami kebanyakannya positif; terutamanya kerana ia menawarkan ruang untuk lebih daripada 20 orientasi seksual dan 12 identiti jantina untuk dipilih oleh pengguna. Jika anda bujang dan mencari pilihan temu janji yang berpatutan, maka OkCupid adalah pilihan untuk anda.

Bacaan Berkaitan: Perkara Yang Dilakukan Lelaki Pada Apl Dating Yang Menggoda Wanita Serta-merta

Bagaimana Untuk Mendaftar Di OkCupid?

Ini adalah salah satu laman web temu janji yang jarang ditemui yang tersedia dalam lebih daripada satu bahasa. Ok Ulasan Cupid berkembang pesat kerana aspek berbilang bahasanya. Bahasa tersebut termasuk – Inggeris, Turki, Jerman dan Perancis. Jika anda tertanya-tanya bagaimana untuk mendaftar di OkCupid, maka petunjuk yang diberikan di bawah akan sangat membantu. Sebaik sahaja anda mendaftar pada apl dan ingin bertemu seseorang, ketahui kesilapan tarikh pertama untuk dielakkan untuk membuat kesan yang betul.

1. Buat akaun

Jawapan untuk 'cara mendaftar di OkCupid' agak mudah. Anda perlu pergi ke laman web mereka dan masukkan orientasi seksual dan jantina anda. Masukkan semua butiran yang diperlukan seperti umur, lokasi dan tarikh lahir anda. Pilih nama pengguna dan kata laluan. Nama pengguna anda adalah penting kerana begitulah cara pengguna lain di tapak ini akan melihat dan mengenal pasti anda.

2. Muat naik gambar

Anda juga diberi pilihan untuk memuat naik gambar profil. Gambar anda memainkan peranan penting kerana ia akan meningkatkan peluang perlawanan lain melihat akaun anda. Muat naik pelbagai foto untuk menjadikan profil anda kelihatan lebih menarik dan menarik. Salah satu kualiti unik yang memberi manfaat kepada ulasan OkCupid ialah kapsyennya. Anda boleh memberi kapsyen pada foto anda yang akan meningkatkan peluang anda untuk muncul dalam carian OkCupid.

3. Jawab soalan ya atau tidak

Isi bahagian 'Tentang Saya'. Jika anda mahu, anda boleh menulis perenggan yang panjang atau menghabiskannya dalam satu ayat sahaja. Ia akan memberi pengguna lain idea tentang bagaimana anda dan perkara yang anda cari. Untuk membantu anda memadankan orang lain, tapak temu janji Ok Cupid akan bertanya kepada anda tujuh soalan ya atau tidak. Jawab soalan dengan jujur ​​untuk mencari padanan yang anda cari.

4. Suka 3 pengguna lain

Langkah terakhir untuk mendaftar di tapak temu janji OkCupid ialah anda akan diminta untuk menyukai 3 profil lain. Ini akan membantu tapak memahami dan menentukan jenis perlawanan yang anda minati. Untuk menyukai seseorang, anda hanya perlu klik pada ikon bintang pudar di bawah nama mereka. Tukar bintang kelabu pudar menjadi kuning jika anda mendapati ia menarik.

Ulasan OkCupid - Adakah Berbaloi Pada 2022 (1)

Kebaikan Dan Keburukan OkCupid

OkCupid terkenal dalam lingkungan umur 30-an hingga 40-an. Jika anda serius untuk mencari padanan, maka pastikan anda mengetahui semua kebaikan dan keburukan sebelum mendaftar pada aplikasi temu janji.

KelebihanKekurangan
Ia adalah inklusif. Ia mempunyai orang dari keseluruhan spektrum seksual dan semua jantinaMempunyai ulasan OkCupid negatif terhadap data bocor
Mengemukakan soalan yang baik untuk membantu padanan yang serasiMempunyai beberapa profil palsu yang operator nampaknya cuai terhadapnya
Boleh menggunakan laman web ini tanpa perlu melanggan atau menaik taraf keahlianWalaupun selepas penjenamaan semula, kebanyakan orang hanya mahu bertemu untuk perhubungan

Kualiti Profil Dan Kadar Kejayaan Dalam OkCupid

Laman web OkCupid terkenal dengan bujang yang mencari tarikh yang akhirnya boleh membawa kepada hubungan yang serius. Ia mempunyai reputasi buruk kerana tidak dapat menjauhkan penipu. Sebaik sahaja anda memutuskan untuk bertemu seseorang, pelajari beberapa perkara tips untuk temu janji pertama selepas bertemu dalam talian dan menarik perhatian mereka. Menurut ulasan OkCupid yang ditemui di sitejabber, seorang pengguna mengadu, “Syarikat temu janji itu tidak mempunyai sistem untuk mengesahkan ahli! Ia penuh dengan penipu dan profil palsu!”

Sebelum anda pergi berkencan, pemeriksaan profil yang betul adalah satu keperluan mutlak. Jika anda sedang mencari tempat duduk satu malam dan pengembaraan erotik, maka Ok Cupid bukanlah tapak web temu janji yang sesuai untuk anda. Profil OkCupid mempunyai kualiti yang sangat baik kerana ia sangat terperinci dan bermaklumat. Gambar profil mereka boleh dilihat oleh semua orang di tapak web.

Salah satu ulasan Ok Cupid yang bagus di laman web ini benar-benar menyentuh hati. Seorang pengguna berkongsi, "Saya hanya menggunakan perkhidmatan percuma. Pergi beberapa tarikh dengan lelaki yang mendakwa mahu membina hubungan yang betul tetapi nampaknya mereka lebih sesuai dengan apl lain untuk gaya satu malam secara rawak.

“Tetapi kemudian seorang lelaki tulen, baik hati dan kelakar menemui saya di OkCupid dan benar-benar membuatkan saya terhantuk. OkCupid memberi kami markah perlawanan sebanyak 92%. Saya tidak percaya betapa kami mempunyai persamaan. Walaupun personaliti yang sangat berbeza, kami memuji antara satu sama lain dalam setiap aspek.

“Kami tidak dapat dipisahkan sejak pertemuan pertama kami. Dia tinggal bersama saya dalam masa sebulan, dan membantu saya menjaga ayah saya yang hampir mati. Kami juga pernah bercuti bersama. Kami telah berkongsi setiap detik kegembiraan dan kesedihan bersama pada tahun lalu. Semoga kita mempunyai lebih banyak lagi bersama-sama.”

Kualiti profil kadangkala boleh dipersoalkan, tetapi kadar kejayaannya bercakap banyak. Jika anda tertanya-tanya, "Adakah ok cupid berbaloi?", maka jawapannya adalah dalam statistiknya - tapak bertanggungjawab untuk 91 juta hubungan cinta setiap tahun!

satu Pengguna Reddit berkongsi, “Sejarah temu janji saya dengan OkCupid menjangkau 12 tahun atau lebih. Pada masa itu saya telah mencapai kejayaan yang hebat (satu perhubungan selama 3 tahun, beberapa perhubungan santai, perhubungan 6 bulan, banyak kegagalan tarikh pertama dan yang baru berlangsung 9 bulan. Kami akan berpindah bersama pada bulan September. Sekiranya anda' re doing math, saya menjalinkan hubungan 6 tahun dari meet cute).

“Saya fikir kuncinya adalah untuk menyaring dengan baik dan mempunyai profil yang tepat dan serius. Dan percayalah, saya tidak begitu menarik, hanya kutu buku. Jika anda berasa kurang senang, jangan jumpa orang itu, jangan pergi kencan lain, katakan 'terima kasih tetapi tidak terima kasih'."

Bacaan Berkaitan: 10 Peraturan Asas Netiket Semua Orang Patut Patuhi

Ciri-ciri terbaik

Untuk memberikan anda pengalaman temu janji penuh, laman web Ok Cupid mempunyai banyak ciri yang pelbagai. OkCupid juga mempunyai aplikasi yang boleh anda muat turun dari App Store atau Play Store. Ciri percuma padanya termasuk keterlihatan semua potensi padanan anda, keupayaan untuk menghantar dan menerima mesej serta keupayaan untuk menghantar dan menerima suka. Walau bagaimanapun, ciri yang disenaraikan di bawah adalah untuk pelanggan premium.

1. Lihat siapa yang suka anda dan siapa yang anda suka

Apabila anda menyukai banyak perlawanan, anda mungkin terlupa untuk menyimpan tab pada bilangan profil yang telah anda klik. Untuk membantu anda menjejaki profil tersebut, ok cupid mempunyai bahagian 'suka' di mana anda boleh melawat dan melihat semua profil yang anda minati. Anda juga boleh menghantar mesej kepada mereka jika anda ingin bergerak. Begitu juga anda boleh melihat mereka yang telah menyukai anda dengan mengklik pada tab 'suka' yang sama.

2. Ambil dua kali

Ini adalah ciri 'perlawanan' di laman web OkCupid. Ciri ini seperti rolet – jika anda menyukai seseorang, kemudian leret ke kanan. Jika anda tidak menyukai seseorang, leret ke kiri.

3. Boost dan super boost

Boost ialah ciri yang akan membantu profil anda diserlahkan. Ini akan menunjukkan profil anda lebih kerap daripada profil lain. Rangsangan hebat meningkatkan peluang anda untuk mendapat suka lebih daripada biasa. Rangsangan lanjutan ini tersedia untuk beberapa jam, contohnya 12 jam, 6 jam dan 3 jam. Kos OkCupid untuk ciri ini juga agak berpatutan.

4. Lencana “Saya Divaksin”.

Ia adalah era pasca covid dan lencana ini menjadikannya ciri penting bagi mereka yang lebih mengambil berat tentang kesihatan dan keselamatan. Lencana ini ditunjukkan pada profil mereka yang diberi vaksin.

Bersama-sama dengan semua ciri unik ini, laman web ini juga mempunyai blog yang berkongsi petua dan nasihat dating. Ia juga mempunyai 60 pilihan identiti baharu untuk pengguna LGBTQ. Di sinilah ulasan OkCupid menjadi lebih baik. Tiada platform lain yang menawarkan kepelbagaian dan keterangkuman sedemikian. Daripada 'Twink' hingga 'Drag Queen', terdapat banyak pilihan yang boleh anda pilih.

Bacaan Berkaitan: Nasihat Dating Dalam Talian – 23 Petua Penting

Langganan Dan Harga

Kos Ok Cupid agak rendah berbanding yang lain di pasaran. Jika anda bertanya, “Adakah premium OkCupid berbaloi?”, maka ia bergantung pada perkara yang anda cari. Ia dikenali sebagai salah satu tapak temu janji dalam talian yang paling berpatutan.

Jika anda tergesa-gesa untuk berkahwin dan menetap, maka ini bukan aplikasi yang sesuai untuk anda. Jika anda sedang mencari perhubungan, ini masih bukan aplikasi temu janji yang sesuai untuk anda. Tetapi jika anda ingin berkencan dengan seseorang dan mengenali seseorang, maka ia berbaloi.

Jenis KeahlianTempoh KeahlianKos Keahlian
AsasBulan 1$11.99
Asas3 Bulan $ 7.99 setiap bulan
Asas6 Bulan$ 5.99 setiap bulan
PremiumBulan 1$39.99
Premium3 Bulan$ 26.66 setiap bulan
Premium6 Bulan$ 19.99 setiap bulan
Tambah Pada - Boost1 Kredit$6.99
Tambah Pada - BoostKredit 5$ 5.99 setiap
Tambah Pada - BoostKredit 10$ 4.99 setiap

Adakah langganan berbaloi?

Jika anda bertanya adakah premium Ok Cupid berbaloi semasa tinggal di tempat yang aplikasi ini tidak digunakan oleh ramai orang, maka jawapannya ialah 'Tidak'. Anda boleh mencuba apl secara percuma atau menaik tarafnya kepada versi asas jika anda benar-benar berminat untuk bertemu orang melalui apl ini atau jika anda telah menemui seseorang yang anda sukai.

Jika anda ingin memadankan serta-merta dengan seseorang daripada menatal suapan, maka anda juga boleh mengemas kininya ke versi Premium tapak temu janji Ok Cupid. Langganan pasti berbaloi jika anda suka bertemu orang dalam talian. Jika anda ingin berkencan dengan seseorang dan tidak tergesa-gesa untuk berkahwin, maka tidak ada salahnya untuk menaik taraf.

Jika anda masih bertanya, “Adakah OkCupid sah?”, jawapannya adalah 'Ya'. Ia merupakan gabungan tapak temu janji klasik dan kategori apl meleret. Jadi ya, jawapan kepada, "Adakah OkCupid berbaloi?", adalah 'Ya!' yang besar.

satu Pengguna Reddit berkongsi, “Saya bertemu isteri saya di OkCupid (diakui 5 tahun lalu), jadi pada pendapat saya pasti berbaloi! Saya juga telah mencuba Tinder dan Match.com, tetapi mendapati bahawa profil yang lebih terperinci di OkCupid memudahkan untuk mengetahui siapa yang saya suka untuk mengetahui lebih lanjut.”

Satu lagi pengguna berkongsi, “Saya menyukainya lebih baik daripada tapak berbayar yang lain. Saya telah menggunakan ChristianMingle, Match dan eHarmony. OkCupid adalah yang terbaik dan saya menemui teman lelaki saya sekarang di sana. Saya menjawab banyak soalan dan cuba memadankan dengan lelaki yang berada dalam perlawanan 'hijau' 90%…berhasil untuk saya!”

Alternatif OkCupid

Jika anda masih tidak pasti tentang ulasan profil Ok Cupid, maka terdapat banyak tapak temu janji alternatif yang boleh anda cuba daftar. Jika anda mahukan apl leret, kemudian cuba Tinder, Bumble atau Engsel. Jika anda mencari sesuatu yang lebih serius dan tradisional, maka eHarmony and match.com akan memenuhi tujuan itu untuk anda.

Keputusan kami

Terdapat sebilangan besar platform temu janji di luar sana tetapi hanya sedikit yang suka OkCupid yang berdiri berasingan. Ia sangat teratur dalam cara ia berjalan. Cara tapak web Ok Cupid memecah cadangan mengikut kategori menjadikan segala-galanya lebih teratur dan membantu pengguna untuk mempunyai idea tentang perkara yang mungkin atau tidak sesuai dengan minat yang mungkin. Kini itulah kualiti yang menarik untuk dimiliki dalam aplikasi temu janji.

Jika anda ingin berkencan dengan seseorang dan tidak hanya menikmati pengembaraan seksual, maka ini adalah aplikasi yang sesuai untuk anda. Secara keseluruhan, ulasan OkCupid agak positif; laman web ini hanya mendapat sedikit kritikan mengenai penipu dan profil palsu, tetapi untuk bersikap adil, itu adalah masalah pada banyak apl dan tapak janji temu. Secara keseluruhannya, OkCupid adalah berpatutan, mempunyai ciri unik dan harus dicuba bagi mereka yang suka bertemu orang baharu dan membuat hubungan baharu. Ia pasti mendapat undian kita.

Soalan Lazim

1. Adakah OkCupid lebih baik daripada eHarmony?

Kedua-duanya adalah dua aplikasi berbeza untuk tujuan yang berbeza. Jika anda terdesak ingin berkahwin, eHarmony ialah pilihan yang tepat. Tetapi jika anda bosan meleret dan ingin mencuba adegan temu janji untuk seketika, maka OkCupid adalah pilihan yang tepat untuk digunakan.

2. OkCupid vs eHarmony, yang manakah patut anda pilih?

Kedua-duanya adalah aplikasi yang terkenal. OkCupid menawarkan perkhidmatan percuma, tetapi jika anda ingin menggunakan ciri yang dinaik taraf, hanya kemudian anda perlu membayar. Tetapi Match.com ialah apl berbayar. Match hanya terkenal di Amerika Syarikat manakala Cupid adalah sah dan mempunyai pengguna di seluruh dunia.

3. Adakah OkCupid selamat?

Terdapat beberapa kelemahan keselamatan dan kebocoran data yang merebak seperti api yang mengakibatkan ulasan OkCupid yang buruk. Anda perlu mengimbas perlawanan dengan betul sebelum pergi temu janji dengan mereka.

4. Adakah OkCupid mempunyai profil palsu?

Terdapat beberapa kelemahan keselamatan dan kebocoran data yang merebak seperti api yang mengakibatkan ulasan OkCupid yang buruk. Anda perlu mengimbas perlawanan dengan betul sebelum pergi temu janji dengan mereka.

5. Apakah aplikasi dating yang paling selamat?

eHarmony dikenali sebagai tapak web temu janji paling selamat.

6. Adakah OkCupid mempunyai aplikasi?

ya. Ia mempunyai apl iOS dan apl Android.

7. Adakah OkCupid mempunyai percubaan percuma?

Ia percuma dan mempunyai banyak ciri dalam percubaan percuma seperti lihat profil, hantar dan terima suka serta mesej.

Ulasan eHarmony 2022: Adakah Ia Berbaloi?

Ulasan Zoosk: Analisis Seimbang Terhadap Apl Dating Popular

Ulasan Apl HUD (2022) – Kebenaran Penuh


Tanya Pakar Kami

Anda mesti Log masuk untuk bertanya soalan.

Ulasan OkCupid - Adakah Berbaloi Pada 2022 (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Cheryll Lueilwitz

Last Updated:

Views: 6021

Rating: 4.3 / 5 (54 voted)

Reviews: 93% of readers found this page helpful

Author information

Name: Cheryll Lueilwitz

Birthday: 1997-12-23

Address: 4653 O'Kon Hill, Lake Juanstad, AR 65469

Phone: +494124489301

Job: Marketing Representative

Hobby: Reading, Ice skating, Foraging, BASE jumping, Hiking, Skateboarding, Kayaking

Introduction: My name is Cheryll Lueilwitz, I am a sparkling, clean, super, lucky, joyous, outstanding, lucky person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.